Amzzie

Alla inlägg under maj 2011

Av Amanda - 14 maj 2011 15:59

Hej! Bloggar från mammas mobil ida igen. Hoppas det inte blir alltför konstigt... ;-) idag här och ridit Billy, min ängel på fyra ben. <3 doris oxå såklart! Är påväg till min morbror, han fyller 25 år ;-) varit med kajsa idag oxå, förresten blev klubbtävlingen inställd för det var för få anmälda... :| ska försöka bloggar mer sen men får se... Imon blir det iaf. Jaja puss & kram. Amzzie <3

Av Amanda - 13 maj 2011 20:14

Yyooo'

Okeyy hemma otyp käkat, bah så ni vet har jag den lilla datan så svårt & skriva. Okeyy i torsdags var jag med Kajsa & Emmie vi red dooe. :) Jag hade Mimmi, Emmie Pimi & Kajsa hade Skimmra :) Vi red ut sen så red vi i paddocken. Megakul hade jag. Vi tog pytteskutt men det var awesome! :) Så hade jättekul :) Okeyy idah så sluta vi skolan som vanligt, så jag gick hem o lästeklart min bok. Sen kom mamma & pappa o vi åpkte o hämta Affe på skolan eftesom han slurar senare än jag,.. Sen åkte vi till Falköping, o köpte bilen. Vi åkte t Falköpingsost grejjingmojj.  :) Sen åkte vi hem o såå. Imon ska jag rida, barbacka med älskade Billy (L) Blir hoppning oxå :) o på sönda' ska jag typ klubbävla med Billysen! 70 cm bara men ska bli kul :)

Kanske inte kmrngt mer inlägg från mig mer en lätt imon. Mamma ska ta bilder på både barbackagrejjen & Klubbtävingen :) Kanske kmr barbacka imon allt opåsönda' elör nån annan dag? Vetinte.

Dagens outfit, förut iaf

tröjja från Ullared :)

byxor vet jag inte ;)

strumpor

kmr inte ihåg..

Nu har jag på mig min sovtröjja (  x)  )

joggingbyxor.

Smink.

Concealer & mascara, lite.

Förut loite annat grejjs oxå. Hade dock ingen bild, hade förresten lockigt hår idah oxå. Bjuder på denna , från webben so inte ä så bra  x) Bjössar;

  Hahahahha, lol..


PUss & Kram


Amzzie <3


Av Amanda - 13 maj 2011 17:54

Hej alla läsare :-) bloggar från mammas mobil så hoppadet inte blir så konstigt ;-) batteriet håller på att ta slut... Men, men bloggar mer när jag e hemma, förresten sitter jag i den nya bilen :-) det blir tyvärr ingen ny bild, har typ inte på lager ;-) imon ska jag rida & så men berättar mer när jag ä hemma <3. Love yaah guys! Amzzie <3

Av Amanda - 12 maj 2011 20:27

Mer inlägg kmr imon, puss & kram! <3

mer imon, mer imon, mer, imon, mer imon, mer imon, mer imon, mer imon.....


Amzzie

Av Amanda - 11 maj 2011 17:41

Heiij!

Börjar med att berätta om dagen med en gång. :)

Okeyy igårkväll va det ju föräldramöte på Arro..

Mamma & Pappa kom hem & mamma rabbla upp ett par namn. Jag frågade om det var dem jag kom med elr inte?! Det var Andrietta & Alicia, Matilda & Olivia.

Jag kom snabbt på att jag inte kom med Kajsa & Emmie?! Jag blev het förstörd för jag & Kajsa har ju varit "bästisar" såå himla länge.. (Tro inte jag ä kkonstig x) ) mnen jag la mig på sängen o grät.... Visst, ja va ju asnöjd med att jag kom m dem cheyorna jag gjorde, men ni fattar.. Svårt o släppa. Har snackat med Kajsa & hon var minst lika ledsen. När jag skulle gå o lägga mig sedan skrev jag ett låååångt sms till Kajsa o ni fattar tyyp hoppas jag. Fick ett tillbax o Kajsa. Sedan somnades jag gråtande, igen....  Fast jag sov inte förut XD När vakna klädde jag på mig. Gick ner & käka frukost som mamma hade gjort som vanligt ;) Efter frukosten gick jag som vanligt in i badrummet & skulle fixxa mig, sminka mig o.s.v Jag tittade i spegeln och tittade på mina ögon´, dem var helt jävla svullna...! Ojj?! Jaja, bryde mig inte mer om det eftersom jag bara skulle till skolan & fick se ut hur jag ville den daan..  Men la på mascara & lite concealer..

Jag gicktill Andrietta, vi skulle till stallet. Vi gick ju med Kajsa dååå o vi prata lite o såå. Okeyy, det blev det.. Linda skulle läsa yupp klasserna så läste hon upp 7D1 som Kajsa & Emmie gick i, så läste hon Matilda & Olivia. Alla reagerade för det va' ju fel. Dem fick ringa till Arros rektr så efter låååång väntan & oro för att komma till östgård fick vi veta klasserna efter lunchrasten. På rasten hade Linda tagit in Olivia, Matilda, Kajsa & Emmie till personalrummet. Vi andrta (jag, Alicia & Andrietta) undrade lixom.. ?  Det hade blivit fel, så det var Matilda & Olivia som skulle hamna i 7D1 & vi andra cheyor i 7a! Fick miiin Kajsa ändå. Visst blev jag ledsen att Olivia & Matilda inte skulle gå med oss... Det här vaa lite skojj tkte jag som Kajsa berätta'. Det hade fallit en tår från Olivia, Linda hade frågat; Blev du såå ledsen Olivia? Fast snällt & såå.

- Jag har bara ögoninflammation (stav), sa Olivia!

Hahahah så jävla sweet ändå.. :)

Så kmr somna gött inatt :)

Ty för ni still reading min blogg lixxom!

Puss & Kram från mig såå länge!

Amandääh! (L)    

Av Amanda - 10 maj 2011 19:16

Hejhej!

Är hemma nu efter en megabra dag! Va i stallet på morgonen, skolan. Var så himla chill i skolan asså, varmt o gött. Inte så mkt o göra lixom. I skolan dåå´pratade vi lite om huur gött det hade varit att bada. Kajsa fråga va alla gjorde, ingen gjorde ngt spec. Så vi bestämde oss för att ha poolparty! Alla skulle åka hem till säg efteråt o hämta badkläder. Den som kom först hem till KAJsa skulle få ett pris/överrasskning (stav!) Jag bdde ju typ längst i från och hade gått på morronen så jag hade inte cykeln med mig... Jag snabba mig.. Såhär blev det.

Först kom Matilda & Olivia, typ 2 sek efter kom Emmie, hon hade lånat Kajsas cykel från Kajsa, så det hade ju gått rätt fort. Och typ nån minut efter kom jaag! Väldigt stolt.. :) Men jag hade redan bytt om sminkat av mig, man ska göra det när man badar i poolen. Förresten, hon har typ inbyggd pool ;) Alicia hade ju åkt hem till Skepplanda så hon kom ju lite senare :) Sen bytte alla om, vi skjölde av varandra och rulla upp skyddet från poolen. Sen hoppa alla i :) Det var asvarmt och skönt. Riktigt svalkande. Sen när vi höll på o simma, leka o busa hörde vi ngn som skrek Hallå/Hej/Tjenare, ja en glad hälsning helt enkelt och där stod Andrietta!! Alla blev megaglada för vi andra (inte Kajsa) vi visste inte att Andrietta skulle komma. Hon gick o bytte om o sen hoppa hon oxå i. Vi körde lite lekar. Sen kom vi på att man ska ju ha musik. Så vi hämta Kajsas megaspelaregrejjs och satte på musik. Jag, Olivia & Kajsa körde en gammal goding o sen fick alla haka på i dansen. Vi hoppa massa studsmatta oxå :) Priset som man skulle få om man var först, fick alla, det var en kram av överrasskningen (stav!)  Andrietta dååe ;)) Vi visste inte att det var dee! Men hade verkligen en megakul dag. Sen skjutsade jag hem Andrietta. Skrivit ganska mkt nuue ;) Hhhahaha :) Nu bloggar jag för er och laddat över bilderna från helgen dock kunde jag inte ladda över alla... :( Srry..

   Nu är mamma & pappa på ngn grejjs om Aroseniusskolan eftersom jag ska börja där i höst. Min skola är ju bara till 6:an , så vi får flytta över ;)

Allt för en så länge tror jag!

                                    Hade ett plåster så såå såg det ut efter typ 4h :SSSS  

  Tog lite bilder ;)          Cooling! <3     Wilmers hydda ;)   Lool :)          

Srry glömt vända på dem bilder som behövdes..

Tagit kort på all möjligt x)

Puss & Kram

Amzzie

Av Amanda - 10 maj 2011 07:13

Heiij!

Hinner blogga ett heij!

HAhaha ska till stallet & fårse i em va jah gör..

Förresten GLÖM INTE ATT KOMMENTERA VILKEN FÄRGELRSÅ JAG SKA BYTA TILL ;PP


//Amzzie

Av Amanda - 9 maj 2011 20:07

HEjsan!

Bilderna kmr inte ut idaah heller... Imorn har jag typ planerat en bloggdag! Om inte ngt oväntat häner såklart.  Hade ioförsig vart kul det mee. Jag ska typ göra om bloggen.. Vilken färg ska jag satsa på? Typ orange, rosa, gul elr kanske grön? Inte vet jag kommentera ä ni snälla! I skolan va de typ vanligt. PÅ idrotten, styrke & kondition ( vikarie) å spnaksan såg vi på djungelboken :s  Matten hade vi föressten prov typ. Imon ska jag till stallet oxåå. På tal om det var jag iväg nu. Hade Figaro, gick la bra. Han var så trött av värmen baah. Har bah ridit han 1gång innan så var ganska nöjd :) Tyvärr hade ja inte ,ed kameran.. På lörda' är de barbacka så då dyker kameran mee.!

Puss & KRam för mig så länge.

A

 M

  A

   N

    D

     A

Presentation ♥


Heyhey!
Kul att du har hittat hit! Jag är en lycklig hästintresserad tjej på 13 år vid namn Amanda!
Undrar du mer? Lämna en kommentar elr gå in på presentation!

Kontakta mig? ♥

Kontakta mig?

Gör d på amandarussin@hotmail.com . ♥

 

VIKTIGT! ♥

Inga bilder får tas utan tillåtelse av MIG ! VIKTIGT !

Länkar, titta! ♥

Fråga mig om du vill! ♥

19 besvarade frågor

Rösta! ♥

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15 år
 16-20 år
 21-25 år
 26-30 år
 31-35 år
 36-40 år
 41-45 år
 äldre än 45 år
 yngre än 10 år

Gästbok ♥

Kalender ♥

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år ♥

Sök i bloggen om du vill ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

RSS ♥

Besöksstatistik ♥

Translate ♥

Klockan ♥

Hur många dar? ♥

Hur många besökare? ♥

Hur mycket är bloggen värd? ♥


Ovido - Quiz & Flashcards