Amzzie

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Äntligen!

Av Amanda - 26 januari 2012 16:59

Äntligen kunde jag göra klart lite till igen.. :D


Jag börjar med ridpasset direkt. Tyvärr tog vi inte några vinterbidler, det blir ju så mörkt så fort.  Men Athena hon rymde två ggr , haha! Men när jag tog in henne för hagen så blev hon typ lite rädd för ngt så hon sprng upp på gödselstacken, jag klara ju inte hålla emot när hon börja galoppera, xd

Haha, sen så hämta jag ju henne så står hon bara kvar och väntar på mig, sötan    Sen när vi ska gå in i stallgången så kmr Kajsa (katten) springades ut er ena stallet så Athena far upp med alla ben i luften och blir skiträdd! Dock kunde jag hålla kvar eftersom hon bara reste sig och jag hade ändå såppas långt grimskaft.. ;) Sen så gjorde jag iorfninf henne och så.. Sen så var hon helt vild när jag skulle sitta upp. Emelie skulle hålla emot på andra sidan av sadeln så då fick hon något jävla spatt så hon sprang bara iväg, xd xd HAhaha, jag & Emelie börja asflabba innan vi kom på, o jävlar hästen ä lös! Så då sprang jag efter och där står hon och letar gräs på ett ställe där hon fick äta massa gräs på sommaren, som tur var inget som hände..  Så då var det bara att hämta henne igen! Sen själva ridpasset är jag riktigt nöjd med. Hon var riktigt PIGG och sprang iväg några ggr men jag satt kvar, :D Jobbade mkt henne på mittvolten, stundtals var hon riktigt fin! Sen så tog vi av allt & så, borsta och gjorde iordning dem. Sen skulle vi ju mocka för det hade vi ju inte hunnit så vi skulle släppa ut dem i grushagen. Så jag går först med Athena sen så kommer Emelie & Otto bakom så trampar Emelie i världens ispöl så det knäcks och Athena blir typ halvt livrädd så hon hoppar upp så som hon gjorde förr, med alla fyra ben i luften och vänder sig på ngt konstigt vänster.. XD Sen väl i hagen var det verligen få bralla av sig, den är ju hyfsad stor så man kan ju busa där ändå, ;) Så man kan kalla henne, BUS, PIGG,BUS, PIGG, BUS, PIGG!  HAahah, så sjukt söt, & svansen upp som en riktigt fin arabponnyy. <3 Sen mocka vi & myste lite med ponniserna. Jag har lärt Athena pussas , hon är så sjukt söt , när hon gör det, och vanligt oxå såklart, ;)<3


Men nu ska jag fixa lite saker, ni får ha det super, hoppas ni läste hela, det var ju rätt långt, ;)


POK!

Amanda <3


         


Hahhaa, som ni ser älskar jag & Doris filten! :DD <3  

 
 
issa

issa

26 januari 2012 17:24

fin header ;')

http://isabelle98johansson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

tjo

Av Amanda - 22 februari 2013 12:35


 

Av Amanda - 10 januari 2013 20:34

               

Av Amanda - 26 december 2012 22:29

Header: Jag vill även att namnet på hästen ska komma upp när bilden kommer upp på headern.  Den första ponnyn heter Långåsens Athena & är född 07. Den andra Ponnyn heter Rocka Billy Boy & är född 03. :)          Presentationer:     ...

Av Amanda - 29 januari 2012 20:57


Hejhejhej! Nu släpps bomben här då! Nu är allt bestämt & jag flyttar över bloggen till http://amzzie.blogg.se/ ! Blev så trött på bloggplatsen.. Vi får se hur länge jag stannar på blogg.se men ni kan ju räkna med bättre bloggningen! :D Sååå nöjd ...

Av Amanda - 29 januari 2012 20:34

Jag sitter och Latar ni nu i soffan! Snart släpps bomben, hoppas att det kmr bli bra! Nom, nom! Jag tror att det kmr bli grymt ! :D Så snart kmr ni få veta :))...

Presentation ♥


Heyhey!
Kul att du har hittat hit! Jag är en lycklig hästintresserad tjej på 13 år vid namn Amanda!
Undrar du mer? Lämna en kommentar elr gå in på presentation!

Kontakta mig? ♥

Kontakta mig?

Gör d på amandarussin@hotmail.com . ♥

 

VIKTIGT! ♥

Inga bilder får tas utan tillåtelse av MIG ! VIKTIGT !

Länkar, titta! ♥

Fråga mig om du vill! ♥

19 besvarade frågor

Rösta! ♥

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15 år
 16-20 år
 21-25 år
 26-30 år
 31-35 år
 36-40 år
 41-45 år
 äldre än 45 år
 yngre än 10 år

Gästbok ♥

Kalender ♥

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen om du vill ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

RSS ♥

Besöksstatistik ♥

Translate ♥

Klockan ♥

Hur många dar? ♥

Hur många besökare? ♥

Hur mycket är bloggen värd? ♥


Ovido - Quiz & Flashcards